sâmbătă, 6 iulie 2013

Tarta cu cirese proaspete

Am primit de curand  o plasa cu cirese mari, dulci si carnoase. Dupa ce ne-am saturat bine de ele asa in stare naturala, am oprit cateva pentru o tarta cu cirese. Asa a luat nastere acesta tarta, care de buna ce a fost, a disparut foarte repede. Pentru ca in reteta se cerea o foaie necoapta de placinta, am preparat o foaie asemanatoare cu cea de la tarta cu piersici, sau cea cu ovaz. Umplutura este cea clasica, cu fructe, zahar, apa, amidon si putin unt.
Dupa reteta Cherry Pie din cartea M.Country-Style Recipes.



Ingrediente foaie:
1 si 1/2 cani faina,
1/2 lingurita sare,
1 lingura zahar (se poate si fara),
70 g margarina rece,
2 linguri ulei,
2 linguri lapte,
1 si 1/2 linguri apa.
Umplutura:
aprox. 4 cani cirese proaspete,
1/2 cana zahar,
1/4 lingurita sare,
optional, o picatura colorant alimentar rosu,
1/2 cana apa,
3 linguri amidon, dizolvat in alta 1/4 cana apa,
1/2 lingurita esenta de migdale,
1 lingura unt (sau margarina).
Folositi o cana de 250 ml pentru masurarea ingredientelor.
Mod de preparare:
  Se amesteca faina cernuta cu sarea, zaharul si margarina rece, pana se faramiteaza. Se adauga uleiul, laptele si apa, se amesteca bine. Se intinde o foaie rotunda mai mare decat tava de copt (eu am folosit o tava cu diametrul de 21 cm). Se aseaza foaia in tava unsa usor, lasand marginile sa atarne de jur imprejurul tavii. Se umple cu umplutura de cirese.
  Se spala ciresele si se scot samburii. Se pun ciresele cu zaharul, sarea intr-un vas, pe foc, se dau intr-un clocot, se adauga apa si amidonul dizolvat. Se fierbe compozitia pana se ingroasa, amestecand in mod constant. Se ia de pe foc si se adauga esenta de migdale si untul. Se amesteca pana se topeste untul. Se lasa sa se raceasca putin, apoi se toarna peste foaie, in tava.
  
  Se intorc marginile peste umplutura si se pune tarta la cuptor, la foc mediu, timp de 30-35 minute, pana se rumeneste pe margini.
Pofta buna!

7 comentarii: